Lektoři


Ing. David Duroň

Je ředitelem O2TV. V byznyse je přes 20 let. Prošel 5 velkými korporacemi v České republice i v zahraničí (Český Telecom, Atlas.cz, Vodafone, O2 …) 


Ing. Kateřina Legnerová, Ph.D., MBA

Dlouholetá odbornice v oblasti HR, koučka a konzultantka, působící na Katedře personalistiky VŠE v Praze, ředitelka Akademie personalistiky.


Daniel Jesenský, Ph.D., MSc., MBA

Daniel aktivně působí již od roku 1993 v oblasti marketingu, POP a In store marketingové komunikace. Krom stávající pozice Managing partner ve společnosti DAGO (poskytovatel in-store marketingových řešení), je vice-prezidentem asociace POPAI Central Europe, členem hlavního výboru Ćeské marketingové společnosti a členem výkonné rady Marketingového institutu.


Dr. Felipe Martínez, Eng. Ph.D.

Dr. Martínez držitelem certifikace specialistů v různých oblastech kvality a lean managementu a technologií.


doc. PhDr. Daniela Pauknerová, Ph.D.

Působí na podnikohospodářské fakultě VŠE, kde vede Katedru manažerské psychologie a sociologie. Vystudovala psychologii na FFUK, se zaměřením na psychologii sociální a psychologii práce a organizace. Má bohatou praxi z podnikové sféry, kde působí jako konzultantka a lektorka v rámci nejrůznějších kurzů, tréninků a psychologických expertiz


Mgr. Martin Konečný

Zaměřuje se především na vyjednávání, mediaci, rozvoj lídrů a koučink.


Ing. Ivana Svobodová, Ph.D.

Ivana Svobodová působí na katedře podnikání FPH. Její odborné zaměření je podnikatelský plán, crowdfunding a lean startup.


Aleš Burger

Aleš Burger je zakladatel crowdfundingové platformy HitHit.com, která během své existence zveřejnila téměř 1500 projektů, a těm úspěšným rozeslala 100 milionů korun. Ve společnosti Hithit s.r.o. má na starosti osvětu a propagaci crowdfundingu.


doc. PhDr. Ing. Eva Jarošová, PhD.

Psycholog s ekonomickým zázemím. Dlouhodobě působí na katedře manažerské psychologie a sociologie.


prof. Ing. Ivan Nový, CSc.

Působí dlouhodobě na VŠE, v současné době ve funkci děkana podnikohospodářské fakulty. 


Ing. Martin Lisý

Martin vystudoval VŠE v Praze, po studiu začal pracovat v reklamním průmyslu jako kreativec a stratég. Po 4 letech praxe založil vlastní videoprodukci RIOT, která se zaměřuje na spolupráci jak s klasickými “velkými” značkami, tak menšími firmami a startupy.


Ing. Martin Láska

Martin se už více než 15 let pohybuje v oblasti maloobchodního výzkumu. Během této doby získal bohaté zkušenosti v oborech category managementu, merchandisingu, shopper marketingu a maloobchodního auditu. Byl zodpovědný za vytváření a realizace strategií vedoucích k rozvoji a rozšiřování klíčových obchodních aktivit.


Mgr. Petr Šimek

Petr dlouhodobě podporuje odvětví retail, jakožto důležité medium v rámci komunikačního mixu. Současně se snaží vysvětlovat jeho komplexnost a nacházet spojitost mezi jeho jednotlivými složkami. Je spoluzakladatelem agentury Wellen, kterou zároveň vede. Aktuálně Wellen působí nejen v CME regionu, ale také v Severní Americe.


Ing. Jan Šolta

Komerční oddělení FMCG se stala Honzovou profesní doménou, ve kterých za posledních 14 let získal bohaté zkušenosti a to na úrovni brand marketingu (vedl značky Studentská pečeť, Orion, Pilsner Urquell), trade a shopper marketingu a obchodu, kde si prošel cestu od obchodního zástupce po manažera klíčových zákazníků.


Ing. Martin Troup

Martin má 11 let manažerských zkušeností se zaměřením na spotřebitelský a shopper marketing v různých pozicích u nápojářských firem. V posledních 2 letech vede tým s odpovědností za retail marketing těch nejlepších pivních značek. Jako Shopper marketing manager se v roce 2015 stal také členem Off-trade leadership týmu.


Ing. Svetlana Bryliakova

Svetlana pracuje ve společnosti Mondelez International, kde v současné době vede Shopper Insights program v řadě zemí ve střední Evropě a zároveň je zodpovědná za globální duty free kanál. Hlavní rolí Svetlany je implementace znalostí nákupního chování napříč teamy společnosti a zároveň jejich interpretace pro obchodní a strategická rozhodnutí Mondelez ve zmíněných trzích. V průběhu posledních několika let Svetlana režírovala četné kvalitativní a kvantitativní shopper studie s pomocí inovativních metod a technik.


Ing. David Wurst

David má ve společnosti Nestlé na starosti hledání růstových příležitostí a rozvoj kategorie cukrovinek na zákaznících moderního trhu v ČR a na Slovensku. V současné době se s týmem zabývá optimalizací kategorie cukrovinek díky nové segmentaci založené na nákupních misích a spotřebních příležitostech. Vystudoval Fakultu mezinárodních vztahů na Vysoké škole ekonomické v Praze.


Aleš Štibinger, DiS

Oboru in store komunikace se Aleš věnuje aktivně více než 12 let v rámci realizace obchodních interierů. Přes 5 let působil v nadnárodní společnosti Mood Media jako ředitel pro Čechy a Slovensko a v roce 2012 založil marketingovou agenturu GAIA Group, která se specializuje na komunikaci v místě prodeje s využitím smyslového marketingu (hudba, vůně, dynamický vizuál) a digitálních technologií. Podílí se na realizaci komplexních projektů i jednotlivých kampaní.


Ing. Andrea Vozníková

Andrea se pohybuje 14 let ve výzkumu trhu, z toho deset let ve výzkumných agenturách (Synovate, Ipsos, TNS). Marketingový výzkum se učila pěkně od píky: začínala při zpracování dat, pak si vyzkoušela vedení tazatelské sítě a rekrutace, a posledních 12 let je výzkumník-konzultant. Ve své kariéře zkoumala leccos od bankovnictví, přes IT až po lékařské přípravky. Nejvíce se věnovala rychloobrátkovému spotřebnímu zboží a rychlému občerstvení. Pracovala pro značky Coca-cola, Kofola, Mattoni, Staropramen, Budvar, Danone, Imperial Tobacco a nyní Unilever, McDonald's, KFC a Burger King.


Ing. Bc. Helena Petrová

Helena se zabývá marketingem v místě prodeje již od roku 2001, kdy získala grant na University of Wisconsin-Whitewater USA na studium reklamy a in-store komunikace. V současnosti je zodpovědná ve společnosti Mondeléz International za tým , který pracuje na in-store komunikaci a implementaci in-store strategií v České a Slovenské republice. V jejím okruhu zájmu je výzkum, syntéza poznatků a následné uplatnění znalostí z nákupního chování, psychologie nákupu, trendů a inovací z oblasti efektivní komunikace směrem k nakupujícímu s cílem maximální konverze.


Mgr. Peter Lelovič

Peter vystudoval žurnalistiku se zaměřením na reklamu a psychologii komunikací. Je absolventem řady zahraničních stáží a studijních pobytů (International Business Presentations, Frost&Sullivan, Londýn 1993, Niche Marketing, Frost&Sullivan, Londýn 1994, Advertising at Mars Paríž 1996.) Dlouhodobě se specializuje na psychologií masové komunikace. V této oblasti pracuje od roku 1990.


Ing. Libor Mertl

Libor Mertl byl jedním ze zakladatelů firmy ComAp v roce 1991. Zastával zde funkce výkonného ředitele, později generálního ředitele a byl odpovědný za firemní a produktovou strategii. V posledních letech se podílel na vytvoření správní rady firmy a v roce 2016 přešel do funkce nevýkonného ředitele a člena správní rady ComApu.



prof. Ing. Jiří Hnilica, Ph.D.

Vedoucí Katedry strategie a zakladatel Centra pro rodinné firmy na VŠE. Mezi jeho odborné specializace patří rodinné podnikání, strategické řízení a správa společností. Je členem organizace Family Firm Institute a držitelem Advanced Certificate in Family Business Advising. Vyučuje česky a anglicky magisterský kurz o strategiích rodinných podniků a vede výzkumný projekt o roli majitelů rodinných firem spolu s francouzskou EDHEC Business School.


Ing. Jan Mareš, Ph.D.

Jan Mareš je členem Katedry podnikání VŠE v Praze od jejího založení v roce 2015. V online marketingu působí již od roku 2004. V minulosti provozoval marketingovou agenturu WhiteHat, s.r.o. a nyní se věnuje svým vlastní webovým projektům. Specializuje se zejména na SEO a obsahový marketing.


Mgr. Martin Kopecký, Ph.D.

Managing partner ve společnosti BD Advisory, generálního partnera Fakulty podnikohospodářské, s více než patnáctiletou expertízou v oblasti odměňování v ČR a EU. Kromě spolupráce s KP VŠE také působí externě na dalších evropských univerzitách.


Mgr. Tomáš Jurčík, Ph.D.

Managing partner ve společnosti BD Advisory, generálního partnera Fakulty podnikohospodářské, s více než dvacetiletou expertízou v oblasti Comp&Ben v ČR a EU. Kromě spolupráce s KP VŠE také působí externě na dalších evropských univerzitách.


Ing. Martin Jurek, Ph.D., MIM

Na Katedře strategie garantuje anglicky vyučovaný kurz Strategy and Succession in Family Businesses. Martin Jurek je sám aktivní v rodinné firmě a je moderátorem kurzů International Federation for Family Development, která má status obecného konzultanta u hospodářské a sociální rady OSN.


Mgr. Stanislav Servus, LL.M.

Externí přednášející na VŠE a člen Centra pro rodinné firmy na VŠE, advokát a společník v advokátní kanceláři Eversheds Sutherland Dvořák Hager. Dlouhodobě se věnuje problematice rodinných firem, jejich správě, vlastnictví a nástupnictví. Je členem organizace Family Firm Institute a držitelem Advanced Certificate in Family Business Advising.


JUDr. Martin Froněk

Lokální partner v advokátní kanceláři White&Case s více než devíti lety praxe v oblasti insolvencí a restrukturalizací, soudních sporů a trestního práva. Má bohaté zkušenosti při zastupování věřitelů při konkurzních likvidacích a při soudních či mimosoudních restrukturalizacích. Podílí se rovněž na vytváření a implementaci strategií soudních sporů, odkupů a prodejů v rámci insolvenčních řízení, a to na straně bankovních věřitelů i tzv. distressed assets fondů.


Doc. JUDr. Bohumil Havel, Ph.D.

Doc. JUDr. Bohumil Havel, Ph.D. je členem vědecké rady Centra restrukturalizace a insolvence Harryho Pollaka. Působí také jako předseda zkušební komise pro zkoušky zvláštních insolvenčních správců, člen legislativní rady vlády a člen expertní pracovní skupiny ministerstva spravedlnosti pro transpozici evropské směrnice o preventivní restrukturalizaci do nároční právní úpravy.


Ing. Michal Kuděj

Ing. Michal Kuděj působí na katedře strategie Fakulty podnikohospodářské a je členem vědecké rady Centra restrukturalizace a insolvence Harryho Pollaka. Působí také jako zkušební komisař pro zkoušky zvláštních insolvenčních správců a člen expertní pracovní skupiny ministerstva spravedlnosti pro transpozici evropské směrnice o preventivní restrukturalizaci do nároční právní úpravy.


Ing. Jaroslav Schönfeld, Ph.D.

Ing. Jaroslav Schönfeld, Ph.D. působí na katedře strategie Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické a je členem vědecké rady Centra restrukturalizace a insolvence Harryho Pollaka. Působí také jako lektor v rámci Justiční akademie, kde přednáší kurzy zaměřené na řízení podniku v krizi. Je členem expertní pracovní skupiny ministerstva spravedlnosti pro transpozici evropské směrnice o preventivní restrukturalizaci do nároční právní úpravy.


PhDr. Mgr. Pavlína Honsová, Ph.D.

Pavlína Honsová je psycholožka se zájmem o pozitivní psychologii, koučování a organizační chování. Vystudovala psychologii na FF UK a kromě toho ještě dva další obory na UK. Vyučuje na Katedře manažerské psychologie a sociologie na Vysoké škole ekonomické, kde také získala doktorát. Působí jako konzultantka a lektorka v podnikové praxi. Dále se věnuje psychologickému poradenství a psychoterapii, v minulosti působila v oblasti HR. Odborné kurzy absolvovala například na Simon Fraser University v kanadském Vancouveru nebo na Oxford University ve Velké Británii.


Stanislav Tichý, MMgt. AMI

Stanislav působí 18 let v oblasti firemního vzdělávání a rozvoje. Jako partner vzdělávací společnosti HumanCraft pracuje na projektech například pro ASSA ABLOY, ASAHI, Coca-Cola, ComAp, E.on, EYELEVEL, Faurecia, Hyundai Motor Manufacturing, Komerční banka, Konica Minolta, Pilsner Urquell, Sanofi, Thermo Fisher Scientific, Tieto, Y Soft, Zentiva, ZEBRA.


Dr. Efthymia Kottika

Dr. Efthymia Kottika (PhD, Vysoká škola ekonomická a obchodní v Aténách) je odbornou asistentkou na Vysoké škole ekonomické v Praze. Dříve působila na akademických postech v Anglii (University of Greenwich) a také v Řecku (IST Business College / University of Hertfordshire).


Dr. Konstantinos Rigopoulos

Dr. Konstantinos Rigopoulos (PhD, Nyenrode Business Universiteit) pracuje v průmyslu jako manažer ve společnosti Thracean Gold Mining v Řecku a vyučuje strategii digitální komunikace a sociální média na univerzitě Neapolis University Pafos. 


Dr. Ioannis G. Theodorakis

Dr. Ioannis G. Theodorakis (PhD, Aténská univerzita ekonomie a podnikání) je odborným asistentem a výzkumným pracovníkem v marketingu na INSEEC Grande École INSEEC U v Paříži. Je hostujícím profesorem na Universidad de las Américas Puebla (UDLAP) v Mexiku.


Konstantinos Kottikas

Konstantinos G. Kottikas pokračuje v doktorátu z marketingu a komunikace na aténské univerzitě ekonomiky a podnikání (AUEB). V současné době pracuje jako výzkumný pracovník v Business Communication Lab na AUEB, kde se podílí na aktuálních studiích trhu.


Paul Kearns BA (Econ.), PMI

Paul has specialized in strategic human capital management throughout his long career, working across all industrial and commercial sectors. He has run HR functions and built a long list of global clients including AstraZeneca, Coca-Cola, HSBC, Siemens, Toyota and Vodafone. He is a prolific writer and teacher, having taught on many MBA and Exec Education programmes. Since 2012 he has been the Chair of the Maturity Institute.


Stuart Woollard BSc (Econ.), PMI

Stuart’s work is driven by a desire to develop the full value potential of an organization. For over thirty years, he has worked with, and for, a wide variety of organisations in advisory, consultancy and leadership roles. Stuart has also worked with several leading universities to connect the very best evidence and facilitate effective strategic leadership, decision-making and management practice.

Nenechte si uniknout nové kurzy ve Vašem oboru.